Πριν έρθετε σε επικοινωνία με κάποιον πωλητή, κάντε μια έρευνα αγοράς. Κοιτάξτε την αξία του αντικειμένου σε καινούρια κατάσταση και κάντε σύγκριση με την τιμή του μεταχειρισμένου. Μήπως είναι πολύ καλό για να είναι αληθινό? Πάντα όμως υπάρχουν εξαιρέσεις!
Ένα από τα αρχικά βήματα είναι να καλέσετε τον πωλητή και να κάνετε μια μικρή συζήτηση. Σε αυτήν την συζήτηση ενδιαφερθείτε αρχικά για το προϊον που πρόκειτε να αγοράσετε. Μη διστάσετε να ρωτήσετε γιατί πουλάει το αντικείμενο αυτό. Ένας συνηθισμένος λόγος είναι πως θέλει να κάνει κάποια αναβάθμιση.
Σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να ακούσετε πως έκανε λάθος στην αγορά του. Σε αυτό το σημείο, αν το προϊον έχει μεγάλη αξία, θα πρέπει να σκεφτείτε... Αν εσείς κάνατε μια τετοια αγορά, θα μπορούσατε να κάνετε λάθος ώστε να πάνε χαμένα τα χρήματά σας? Σιγουρευτείτε οτι το προϊόν είναι αυτό που χρειάζεστε. Ο πωλητής μπορεί να μην δεχθεί να το αλλάξει.
Μπείτε στο προφιλ του πωλητή και δείτε, έχει άλλες αγγελίες? Το DSLR.gr έχει σύστημα αξιολόγησης πωλητή. Έχει κάποια αρνητική κριτική? Συλλέξτε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε.
Δείτε αν έχει τον ίδιο αριθμό τηλεφώνου σε όλες του τις αγγελίες, έχει διαφορετική περιγραφή για κάθε προϊον ή έχει ένα κείμενο που απλά το αναπαράγει παντου?
Ζητήστε από τον πωλητή τα στοιχεία του. Παράδειγμα που βρίσκεται, πως ονομάζεται, έχει κάποια επαγγελματική στέγη όπως επιχείρηση ή φωτογραφείο που μπορείτε να τον επισκευτείτε? Αν είναι ιδιώτης ρωτήστε που μπορείτε να βρεθείτε ώστε να κάνετε έναν έλεγχο στο αντικείμενο.
Εφόσον αποκτήσετε πληροφορίες και ο πωλητής κερδίσει την επμιστοσύνη σας (κατα κάποιο τρόπο), έχει έρθει η ώρα να κανονίσετε ένα ραντεβού για να κάνετε τον έλεγχο στον
φακό, το σώμα το φλας η οτι άλλο σκοπέυετε να αγοράσετε.
Ποτέ μη πηγαίνετε να συναντήσετε κάποιον πωλητή χωρίς παρέα. Να προτιμάτε κεντρικά μέρη όπου υπάρχει κόσμος. Μη ξεχνάτε πως πάτε να συναντήσετε έναν άγνωστο που δεν έχετε ξαναδεί στην ζωή σας. Από μικροί ακούμε το "μη μιλάτε σε αγνώστους" κάποιος λόγος θα υπαρχει.
Τι κάνουμε σε περιπτώσεις που ο πωλητής είναι σε άλλη πόλη? Εδώ το θέμα αρχίζει και δυσκολεύει.
Σε αυτήν την περίπτωση ο έλεγχος δεν μπορεί να γίνει από εσάς.
Μια πιθανή λύση είναι να στείλετε κάποιον γνωστό που είναι στην ίδια πόλη ώστε να πάρει την θέση σας. Βέβαια δεν μπορούμε να έχουμε φίλους και γνωστούς ανά την Ελλάδα.
Μη ξεχνάτε όμως ότι η τεχνολογία είναι με το μέρος μας. Ζητήστε από τον πωλητή να βγάλει καθαρές και κοντινές φωτογραφίες που θα σας δείχνει πως το προϊον δεν έχει κάποια εξωτερική ζημιά ή βλάβη.
Επιπλέον, ζητήστε να σας στείλει ένα μικρό βίντεο στο οποίο θα δείχνει την ομαλή λειτουργία.
Ποτέ μην στέλνετε λεφτά με κατάθεση σε λογαριασμό αν δεν γνωρίζετε πολύ καλά το άτομο. Υπάρχει η υπηρεσία της αντικαταβολής.
Σας στέλνει το αντικείμενο, πληρώνετε τον διανομέα και η αντίστοιχη εταιρεία μεταφέρει τα λεφτά στον πωλητή. Φυσικά όπου είναι δυνατόν, κάντε την συναλλαγή χέρι με χέρι.
Ζητάτε ο πωλητής να έχει χαρτιά (απόδειξη-τιμολόγιο) για το ότι πουλάει, προσοχή στα κλεμμένα.
Να είστε πάντα προσεκτικοί στις αγορές σας, αν δείτε ότι κάποια αγγελία είναι απάτη, μπορείτε να την αναφέρετε στην ομάδα του DSLR.gr πατώντας το κουμπί αναφορά ή να επικοινωνήσετε μαζί μας.
Αν πέσετε θύμα απάτης ή νιώθετε πως είστε στόχος κακόβουλων προθέσεων, ενημερώσετε άμεσα την αστυνομία ώστε να σας βοηθήσει στα επόμενα βήματά σας.
Αυτός ήταν ένας μικρός οδηγός για να σας δώσει μια ιδέα στο πως να κινηθείτε στις αγορές σας. Αν κάτι στην περίπτωσή σας δεν συμβαδίζει, σκεφτείτε με την κοινή λογική και καλές αγορές.